HTML

thinspiráció

életmódot váltok. orthorexia, sportorexia, alkorexia, meg minden. inspiráló kontent. hosszú okoskodások az életmódról, az izületekről, meg a hájról úgy általában. mert meg tudom csinálni.

jabbalight twitter/tumblr feed

Friss topikok

  • hidewatch: Megértelek, azt hiszem, de cáfolom amit írtál :) Pizzát enni igenis jó dolog :) (2011.01.13. 15:04) Az imént ettem egy pizzát
  • Jabba Light: köszi nasha!!! <3333 (2011.01.03. 11:14) Az ilyen filmek engem inspirálnak.
  • Jabba Light: bocsánat, de nasha megajándékozott egy szoftverrel, és azóta nem tudok mással foglalkozni :D (2010.03.19. 16:36) vissza
  • dundolka: Hozzon azég örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket amennyit csak lehet,így kívánok bé... (2009.12.23. 11:42) Re: VAGY elégedett vagyok a testemmel, VAGY fogyókúrázok?
  • Tink@ (törölt): Hátén nagyon szívesen eltöltenék vele egy hétvégét mint 2barátnő olyanok lenénk:) NÉZZÉTEK MEG AZ ... (2009.12.02. 00:21) gyűlölet

ez a doboz minekvan?

2009.08.06. 10:49 Jabba Light

Újratervezés

Tegnap  munkaidő után beugrottam a Batthyány téri "piacra", hogy még meglegyen a kulturált fehérjeadagom, mielőtt 7-kor találkozom egy barátommal. Azonban itt csak egy csirkecombot tudtam venni, amit tudvalevőleg képtelenség anélkül megenni, hogy a köldököd ragadjon a csirkezsírtól. Ezért aztán megpróbáltam elbújni a világ elől, de legalábbis keresni egy olyan helyet, ahol nem lesz 200 szemtanúja annak, ahogy egy darab bürke kiesvén a számból, rátapad az izzadt pólómra.

Nem sikerült. Budapesten este fél 7kor nincsen ilyen hely, ahol nem-imidzsromboló módon be lehet tolni egy csirkecombot. Ha éppen azt hiszed, hogy megtaláltad, néhány rég nem látott ismerős arra jön, és éppen kedve támad beszélgetni veled egy fél órácskát :)

Annyira szeretnék elébe menni az ilyen szituációknak. 

Mint említettem korábban, a számolgatásos módszerben a megadott fehérjemennyiség elérése szinte lehetetlen volt, és belesodort egy újabbfajtajabbaságba, amikor azon paráztam, hogy elég sajtot és húst nassoljak. Nem tudtam eleget nassolni, viszont pár nap alatt újra a szétfolyás irányába evickéltem.

Na meg Nasha, Stella és Fusi olyan magabiztosan hirdetik a laza, személyre szabott étrend igéjét, hogy én is elkezdtem komolyan venni. (köszi!)

 

Ezért úgy döntöttem, hogy a számolgatást és a fehérjét egy kicsit, csak egy kicsit háttérbe szorítom (de nem hagyom abba, nem ám!), és sokkal inkább arra koncentrálok, hogy az egész kajafogyasztásom kultúráltabb legyen. Mert szerintem az étkezési kultúra a fogyást közvetlenül és közvetetten is segíti.

A jabba-állapotot viszont egész konkrétan megszünteti.

Az étkezési kultúra szabályai nálam:

- egyél meghatározott időkben.

- ülve, asztalnál egyél!

- teríts meg szépen!

- Ne egyél két evés közt, ha igen, akkó csak valami gyümit, késsel-villával, tányérral.

- amit lehet, készíts el magadnak!

- amit késítesz magadnak, gyönyörű legyen :)

- használj sokféle, friss, jó minőségű alapanyagot, fűszereket!

- egy adagot egyél.

- Egyél lassan, élvezettel.

- foglalkozz az ízekkel, az illatokkal és a látvánnyal is.

- ne egyél gusztustalanul!

- rágd meg jól a falatokat.

- ne egyél egyedül!

- evés közben légy jelen szellemileg is a társaságban !

- ha otthon eszel, takaríts el magad után!

 

(egészítsétek ki, ha van még valami.)

 

Egyébként nem nagyon szeretem a szabályokat, de azt gondolom, hogy ha ezek teljesülnek, akkor válsz igazán emberré, ha pedig nagy részük nem teljesül, akkor hordónénivé vagy lagziénekessé válsz legkésőbb 40 éves korodra. Sok embernek erre nem kell szbályokat felállítaniuk, hanem mintáik vannak rá. az nyilván egyszerűbb, de ennek hiányában ezeket a készségeket valamilyen módon ki kell alakítani. Hát én ilyen tudatosan próbálkozom ezzel.

 

Mint írtam, az étkezési kultúra szerintem közvetlenül segíti a fogyást is. Erről most egy sorozatot indítok, igen modorosan sorra fogom venni a fenti szabályokat, hogy én milyen értelmet látok bennük, miért nehéz őket betartani, és mi a közük a fogyáshoz.
 

Közben majd még írok ilyen napi helyzetjelentéseket is, amiben beszámolok a tápanyagokról, kalóriákról, "kulturális feladatokról". Na meg néhány postot, amik régebb óta itt várnak a vázlatok között, hát majd azokat is élesítem hamarosan.

Úgyhogy lesz itt kontent rendesen.

 

 

 

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://thinspiracio.blog.hu/api/trackback/id/tr161292220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.08.06. 18:45:11

Ez jó:).
Érdekes egyébként, hogy diétázol, közben meg azt erőlteted, hogy minél többet (fehérjét) egyél. Ez olyan, mint mikor nővérem kérdezte tőlem, hogy mit egyen, hogy lefogyjon. Érzitek az ellentmondást a mondatban, ugye? :)


Egyébként nagyon jó, amit irsz. Riszpekt.

Előbb lőttem ezt a képet, azt hiszem a témába vág és mert vagyok olyan bunkó, belinkelem:
kafferbivaly.tumblr.com/post/157253705/benyomott-egy-p-ks-tit-majd-eleg-nsan-lesz-llt-a

manor 2009.08.06. 21:35:25

Gyümölcsöt késsel-villával? Ez vicc?:) Banánt, szilvát, cseresznyét, málnát is?:))
Ez a sok szabály szerintem túlzos, legalábbis első nekifutásra. Kezdésnek talán az is elég, ha napi egy kajálás (szerintem célszerűen a reggeli) normális, leülős, időtrászánós, fejbenottlevős étkezés.
Egy 21. századi, városi, dolgozó embernek az összes fenti előírást betartani - hát, legalábbis szép feladat:)

Jabba Light 2009.08.07. 00:12:30

@manor: vicc, vagy túlzás, vagy bármi, ha akarod, komolyan is veheted :)

egyébként lehet, hogy vannak, akik mindezek nélkül is tudnak lefogyni ideig-óráig. pl biztos vagyok benne, hogy úgy is le lehet fogyni, ha ebéd helyett mindennap egy snickerst eszel :) és akkor a 21. századi városi életforma követelményeinek is eleget teszel.

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.07. 08:59:53

Nálam az életmódváltás egyik alappillére az, hoyg enm eszünk az utcán. Ez rögtön megóv a gyorskajáktól, meg a fornettiktől, mert azt úgysem viszed haza.

Amúgy szerintem meg kéne hallgatnod McKenna anyagát, mert nagyon jókat mond. Eleve szerintem nem kéne ilye ronda szavakat használnod magadra, hogy "szétfolyás". Ez csak begörcsöltet, és nem enged haladni az úton. Furán hangzik, de a fogyáshoz vezető út első lépése, hogy fogadd el magad túlsúlyosan, és ne legyél magadhoz kegyetlen. Ne sértegesd magad, ezzel csak fájdalmat okozol magadnak. Ettől nem fogsz jobban fogyni, inkább csak gátol...

Ne nevess, de én tényleg villával eszem a gyömülcsöket.

Az meg McKenna alapszabályainak egyike, hogy a kaját jól meg kell rágni. Ő azt mondta, hogy minden kis falat után tegyük le a villát, és ábrándozzunk. Nekem bevált :)

Ami meg a laza, személyreszabott étrendet illeti, a legfontosabb, hogy minden nap legyen benne jóadag zöldség, és a kenyérféléket, lisztes cukros dolgokat kerüld. A rizst és krumplit is mértékkel, inkább rostban gazdag nyers zöldségeket fogyassz. A második legfontosabb, hogy próbálj úgy 300-400 kcal-val az átlagos kalóriaszükségleted alatt maradni.

Ez segíthet kiszámolni, mennyi is lehet az:
www.orvosaneten.hu/wrap.php?file=dcc.html

Ja, és heti 3-4 intenzív (kardio+erősítő) edzés (az intervallumos a legjobb, mikor alacsonyabb és magasabb intenzitású mozgás váltakozik), pl. DVD-re otthon, vagy akár edzőteremben.

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.07. 09:01:24

Ja, és amúgy drukkolok, egyszer úgyis megtalálod a neked való módszert :)Szerintem ami gátol téged, az a görcsös akarás. Ezért kell elfogadni magad előbb, aztán nekivágni, jókedvvel, nem pedig szorongással, hogy jaj megint nem fogyok.

(Még mindig McKennát javaslom, ha gondolod, akár át is tudom küldeni e-mailben jövő héten.)

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.08.07. 10:34:50

És egyél minden nap teljes értékü fehérjét (hús, hal, tojás, tejtermék).

Jabba Light 2009.08.07. 10:49:38

@Fusi: ez az egyik legfontosabb ellentmondás :) egyébként én régebben (ez még általános iskolában volt) a fordítottját éreztem ellentmondásosnak, tehát nekem az lett volna a logikus, hogy minél többet eszel a "fogyókúrás" ételekből, annál többet fogysz :)

ebből is látszik, hogy a jabbaság milyen mélyen gyökerezik a gondolkodásban. Nincsenek maguktól értetődő dolgok, sok kövér embernek az alapoktól kezdve az egész rendszert kell megtanulniuk és internalizálniuk.

A kép nagyon jó :)

@nasha:
Szerintem mi nagyon hasonlóan gondoljuk ezt a dolgot, a különbség az, hogy te kevésbé vagy görcsös, de én is görcsösen küzdök azért, hogy ne legyek az :D

Amit elértem, hogy legalább a görcsömön nem görcsölök, nyíltan bevallom, hogy az vagyok, és elfogadom magamat :) hát nem sok, de legalább valami!
Az nagyon frankó lenne, ha McKenna anyagát át tudnád küldeni, nagyon kiváncsi vagyok rá! köszi :) ( jabbalight@gmail.com a címem.)

Az utcán nem evést felveszem a listára, bár az "egyél asztalnál" előfeltételezi, de nem árt, ha vannak átfedések! be fogom venni továbbá a "semmiképp se egyél fornetti termékeket" és a "ne lakj jól a főzés közben" valamint a "várd meg a kajával a többieket" tényezőket is.

Szerintem ezek nagyon fontos dolgok, igaz, nem lehet minden esetben betartani őket, de mindig érdemes törekedni rájuk. Nem kifogás a rohanó városi életformával való nehéz összeegyeztethetőség, hanem kihívás. Megoldó. (kivéve minden "szerencsés" embert, aki olyan génekkel van megáldva, hogy egész életében a Burger King-ben kajálhat, akkor sem lesz dagi. vannak ilyenek, tudom. Vannak, de ennek az én életem szempontjából nincs jelentősége.)

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.07. 11:18:40

Oké, de jövő héten tudom csak átküldeni, mert innen azon nyomban utazunk a Balatonra :)

Fogadd el, hogy a tested nem az ellenséged, hanem a legjobb barátod. Nem bántál vele jól, te tetted vele azt, amiért most rá vagy mérges, de eredményt csak együttes erővel tudtok elérni.

Ami még fontos (ezt is McKennatól tanultam), hogy a kísértés mindig jelen van, és az emberek elbuknak. Éppen ezért, ha egyszer-egyszer becsúszik egy nap, amikor kicsit több megy le, mint kellett volna, ne vedd a szívedre, ne ostorozd magad, mert az csak feszültséget szül, feszült állapotban meg könnyebben kicsúszik az irányítás a kezeid közül. Mindenkivel megesik, hogy néha kicsit nem figyel oda. Inkább élvezkedj, ha már legalább valami finomat eszel :))) A lényeg, hogy utána másnap ugyanúgy légy következetes, mint előtte. Az a fontos, amit minden nap megteszel, nem az, amit csak néha-néha.

Amúgy ne irigyeld a Burger Kingeseket. Te a súlyod gyarapodásával kaptál egy jelet. Ezt köszönd meg a testednek. Gondolj bele: sovány vagy, és azt ehetsz, amit akarsz. Mi a jóég fog rávenni téged arra, hogy mozogj, és egyél egészségesebb ételeket? SEMMI. És hidd el, hogy a népbetegségek a soványakat sem kerülik el. Érelmeszesedés, magas vérnyomás, infarktus, cukorbetegség stb.

Mindig próbáljunk a dolgok jó oldalára figyelni :)

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.08.07. 11:27:33

@nasha: nagyon igaz, attól hogy vékony valaki, még nem lesz egészséges. Ezért nem tartom jónak, ha valaki csak kalóriával foglalkozik. Müködik a rendszer, de "sajnos" lehet fogyni snickersszel és hamburgerrel is, viszont azzal nem nyert semmit az ember.

Jabba Light 2009.08.07. 11:48:39

Nasha, egyébként kösz a kcal-számítót, kb megerősített: 1800-2300 kcal között kéne tartanom a napi kajálásokat. annak viszont örültem, hogy reálisabb CH-érték jött ki, mint eddig bármikor :)

jó nyaralást, lubickolj sokat :)

Jabba Light 2009.08.07. 11:50:20

@Fusi: @nasha: akkó mostantól végképp nem irigylem a snickers-csapatot :)

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.07. 11:56:25

Köszi :)

snickers-csapat :D hehe :) horda :D
süti beállítások módosítása