HTML

thinspiráció

életmódot váltok. orthorexia, sportorexia, alkorexia, meg minden. inspiráló kontent. hosszú okoskodások az életmódról, az izületekről, meg a hájról úgy általában. mert meg tudom csinálni.

jabbalight twitter/tumblr feed

Friss topikok

  • hidewatch: Megértelek, azt hiszem, de cáfolom amit írtál :) Pizzát enni igenis jó dolog :) (2011.01.13. 15:04) Az imént ettem egy pizzát
  • Jabba Light: köszi nasha!!! <3333 (2011.01.03. 11:14) Az ilyen filmek engem inspirálnak.
  • Jabba Light: bocsánat, de nasha megajándékozott egy szoftverrel, és azóta nem tudok mással foglalkozni :D (2010.03.19. 16:36) vissza
  • dundolka: Hozzon azég örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket amennyit csak lehet,így kívánok bé... (2009.12.23. 11:42) Re: VAGY elégedett vagyok a testemmel, VAGY fogyókúrázok?
  • Tink@ (törölt): Hátén nagyon szívesen eltöltenék vele egy hétvégét mint 2barátnő olyanok lenénk:) NÉZZÉTEK MEG AZ ... (2009.12.02. 00:21) gyűlölet

ez a doboz minekvan?

2009.10.12. 10:24 Jabba Light

Nem kell annyit mozogni.

"Bármilyen furcsa is, a legnehezebb része  az egész projektnek, hogy ne sportoljak túl sokat. Sokszor semmi máshoz nem lenne kedvem, mint felfutni a János-hegyre a kedvenc, nem menő elektronikus zenékkel a fülemben. De nem teszem, mert nem akarom magam túlpörgetni.Bármikor,amikor eddig rápörögtem valamilyen mozgásra, és minden nap jártam, az lett a vége, hogy meguntam/sérülésem lett/egyszer kihagytam és aztán "már mindegy" alapon nem mentem vissza. Szóval a túlpörgésnek mindig abbahagyás lett a vége."

Írtam néhány poszttal lejjebb. Most kifejtem egy kicsit részletesebben is.

 

 

 

A fogyás sokkal könnyebb és gyorsabb, ha az ember sokat mozog. Ez alaptétel. a versenyszerű sporton kívül pedig ha jól tudom, a helyesen végzett mozgás tisztán egészséges, nincs káros hatása. Például, ha az ember naponta egy-két órát sportol, abból baj nem lehet.

Ráadásul bennem meg is van a késztetés, hogy minden nap aktívan mozogjak egy-két óraát, és mégis visszafogom magam.

WTF?

Amikor márciusban elkezdtem a futást, már akkor éreztem, hogy ez annyira jó. Én ebből sokkal többet szeretnék. Ma is akarok menni futni. Ráadásul amikor többet eszem, a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha egyszerűen aznapra még egy futást beiktatnék.

De nem tettem, és azóta sem teszem. Amikor túleszem magam, inkább megélem, viselem a következményeit, a lerakódó zsír-grammokat, minthogy egy pánikszerű futással megakadályozzam ezt.

Miért?

- hozzá akarom szoktatni a szervezetemet egy ritmushoz, amit egész életemen át tudok tartani. Lehet, hogy két év múlva olyan lesz az életem, hogy a napi futás fenntartható lesz, azt is el tudom képzelni, hogy adddigra olyan addict leszek, mint most kávéból.

De most ez nem így van. előre láthatóan egy-két hónapnál tovább nem tudnám tartani a napi futást, a heti hármat viszont úgy tűnik, gond nélkül. Az extra futónapok pedig felborítanák a ritmust.

- Ha nincs extra futónap, a szervezetem két-három nap kihagyás után már várja a futást. egy extra futónap beszúrása vagy napi futás esetén ez a hatás megszűnne, így a késztetésem is csökkenne.

- Mindennapi futás esetén egy nap kihagyást sokkal nehezebb pótolni, mint heti három futás esetén.  Ha így kimarad egy nap, másnap bepótolva még ugyanígy kijön a heti három alkalom.

- féltem a térdemet. Amikor 4 éve futottam minden nap, összesen 2 hónapig bírtam, utána lábrase. Ezzel a módszerrel, ha érzem a baj közeledtét, pihenek a futással, inkább addig elmegyek úszni. Eddig még nem volt baj, és remélem, nem is lesz.

- hülyén hangzik, de a beiktatott extra futás elvenné az élét a túlevésnek. így érzem a súlyát a dolognak. jobban tudatosul, jobban megtanulom, hogy ezt nem kéne csinálni.

 

Hülyeség?

 

 

 

 

 

2 komment

Címkék: sport kezdet életmód futás életmódváltás türelmetlenség kocogás mostmármindegy


A bejegyzés trackback címe:

https://thinspiracio.blog.hu/api/trackback/id/tr111436513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dundolka 2009.10.12. 15:12:10

Szia, nálam is az volt hogy giga ezéseket tartottam.Az igazság az nem öncélúan a mozgás öröméért, hanem gyakorlati hazsnát szeretném látni. Ha igaz a több mozgás több kajával kombinálva felpörgeti az anyagcserét, és jó kiszállás a platóból.Múlt hétre úgy kipurcantam....... hogy bámulat. Szóval pihentem és könyebre vettem az edzéseket, most a jóöreg 1200 kcal és 60 perc mozgás jön.
Képzeld fallabdáztam, :) és imádtam minden másodpercét.Járok jógára kb heti egy alaklommal, és a futást is elkezdem majd ha kissebb lesz a súlyom.A sportórát hazsnálom redszeresen, jó ha van kontorol az emberenek mikor vagyok zsirégető tartományban( de egy hüle szó).
Szóval, a váltott edzés lekes hive vagyok, 2 perc csúcsra járatás és 6 perc normál pulzus. Pesze a bemelgités és a levezetés se maradhat el......amúgy mozogni jó .IGAZÁBÓL ÉRIK BENNEM AZ ELHATÁROZÁS EGY PÁR HETES KOPLALÁSRA........ de igaekszem magam lebeszélni róla..... majd eldől

Jabba Light 2009.10.13. 01:51:07

a fallabdát én is nagyon szeretem :) sajna a térdem miatt még nem merem újra megpróbálni, pedig van egy frankó ütőm is.

egyébként azt nem értetem, hogy miért akarsz koplalni? tök jól csinálod sztem anélkül is, az az 1200 kcal pont elég! nem tudom, hogy a koplalásnak bármi pozitív hatása volna. Azt is olvastam, hogy túlmozogtad magad, vigyázz magadra, hogy tartós maradjon az eredmény! ne pörgesd magad túl, az hormonálisan is megviselhet, sztem, bár nem nagyon értek hozzá.
süti beállítások módosítása