HTML

thinspiráció

életmódot váltok. orthorexia, sportorexia, alkorexia, meg minden. inspiráló kontent. hosszú okoskodások az életmódról, az izületekről, meg a hájról úgy általában. mert meg tudom csinálni.

jabbalight twitter/tumblr feed

Friss topikok

  • hidewatch: Megértelek, azt hiszem, de cáfolom amit írtál :) Pizzát enni igenis jó dolog :) (2011.01.13. 15:04) Az imént ettem egy pizzát
  • Jabba Light: köszi nasha!!! <3333 (2011.01.03. 11:14) Az ilyen filmek engem inspirálnak.
  • Jabba Light: bocsánat, de nasha megajándékozott egy szoftverrel, és azóta nem tudok mással foglalkozni :D (2010.03.19. 16:36) vissza
  • dundolka: Hozzon azég örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket amennyit csak lehet,így kívánok bé... (2009.12.23. 11:42) Re: VAGY elégedett vagyok a testemmel, VAGY fogyókúrázok?
  • Tink@ (törölt): Hátén nagyon szívesen eltöltenék vele egy hétvégét mint 2barátnő olyanok lenénk:) NÉZZÉTEK MEG AZ ... (2009.12.02. 00:21) gyűlölet

ez a doboz minekvan?

2009.08.10. 10:23 Jabba Light

A tudat edzése

 

 

Tegnap elmentünk sétálni a barátnőmmel, és vettem két sört. Mikor visszaértünk, 10 körül lehetett, és egyáltalán nem voltam éhes, mégsem tudtam másra gondolni, minthogy egyek egy csirkecombot vagy valami húst. Próbáltam ezt indirekt módon közölni vele, de persze gondolom a beszűkült tudatállapot sem engedte, hogy tisztán megkérjem arra, hogy ne engedjen. Na meg az szánalmas,ha az ember ennyire nem tudja magát kontrollálni.

 

Mikor hazaértünk, betoltam egy szelet szárított sonkát meg egy falat csirkecombot, aztán szerencsére kijött a barátnőm, és elrakta a kaját előlem, az én beleegyezésemmel.

Szóval végül sikerült megállítani a jabbagépet, de azért ijesztő, hogy mennyire szét tud esni a testi és a tudati kontroll. Azt hiszem, ez egy sok-sok éves butulási, gyengülési folyamat eredménye.

 

Egy másik történet, amit már meg akartam osztani: én egy 15 éve kezdtem fogyózni, és mondjuk úgy 1 éve fordítottam komolyra a dolgot. (pl a sportmennyiséget úgy állítottam be, hogy azt életem végéig tuudom tartani, a kajára is jobban odafigyelek, stb.) És egy pár hete azt vettem észre, hogy hmm, az a kátyú, amiben hónapok óta vagyok, na abból kezdek kimozdulni. Belenéztem a tükörbe, és egy fokkal kellemesebb volt, mint korábban.

Volt is nagy öröm, úgyhogy mit csináltam: ettől a pillanattól kezdve minden hétvégén megittam ~40 sört, és ettem a lángost hamburgerrel. Tudtam, hogy ezt nem kéne, de mégis, mintha tudat alatt vissza akartam volna térni a korábbi állapotba.

Ez a jabbaság beszűkült tudatállapota, amikor tudod, hogy mit kéne tenned, de nem tudod a tudatoddal kontrollálni magad. Ennek több megvalósulási formája van, én sarkítva rövidtávú és hogsszútávú tudati gyengeségre osztanám őket.

De ha már gyengeségről van szó, Akkor erősíteni is lehet - és szeritnem, mint a testi edzésnél, ennek is a rendszeresség és a tudatos tervezés a lényege. Ezért szeretnék egy olyan edzéstervet kialakítani, ami a tudat edzőterve, amire rendszeretesen, mint a testi edzésekre időt fordítva lehet gyakorolni.

 

 

És ehhez most ki is találtam egy gyakorlatot.

első gyakorlat - rövidtávú tudati gyengeségre.

1. Végy egy olyan ételt vagy italt, amire kontrollálhatatlan vágyat érzel!

2. Ülj le, és nézz vele farkasszemet 10 percig!

3. ezt 2 perces pihenőkkel ismételd meg 4-szer!

 

Akkor vagy sikeres, ha már nincs benned az a kényszer,  hogy hozzáérj.

A gyakorlatott többféleképpen lehet fokozni.

- idő: minél sikeresebb vagy, annálhosszabb időkre nézd a vágyad tárgyát.

- készítsd el úgy, hogy a lehető legkívánatosabb legyen.pl egy szendvicset rengeteg dologgal kívánatosabbá tehetsz: fűszerekkel, magvakkal, szalonnadarabkával, parmezánnal, szószokkal stb.

- gyakorlat közben gondolj arra, hogy lassan, élvezkedve belehatrapsz egy ilyen ételbe.

És persze a motiváció is fontos. Határozz meg periódusokat, aminek sikere után  megjutalmazod magad (nem csokival, hanem mondjuk játékkal, ruhával, zenével vagy filmmel.)

Ha pedig felzaklat ez a gyakorlat, fuss néhány kört, csinálj fekvőtámaszt vagy húzódzkodást.

 

 

Szerintem nagyon fontos dolog volna a tudat edzése, és viszonylag keveset foglalkoznak vele. Én szeretnék itt egy edzéstervet kidolgozni, amit bármelyik dagi barátunk elkezdhet a sikeres életmódváltás érdekében! Nektek van ötletetek/tervetek/saját gyakorlatotok?

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kezdet inspiráció életmód vágy diéta gyakorlat módszer kalória zabálás étrend overdrive


A bejegyzés trackback címe:

https://thinspiracio.blog.hu/api/trackback/id/tr861264355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.