HTML

thinspiráció

életmódot váltok. orthorexia, sportorexia, alkorexia, meg minden. inspiráló kontent. hosszú okoskodások az életmódról, az izületekről, meg a hájról úgy általában. mert meg tudom csinálni.

jabbalight twitter/tumblr feed

Friss topikok

  • hidewatch: Megértelek, azt hiszem, de cáfolom amit írtál :) Pizzát enni igenis jó dolog :) (2011.01.13. 15:04) Az imént ettem egy pizzát
  • Jabba Light: köszi nasha!!! <3333 (2011.01.03. 11:14) Az ilyen filmek engem inspirálnak.
  • Jabba Light: bocsánat, de nasha megajándékozott egy szoftverrel, és azóta nem tudok mással foglalkozni :D (2010.03.19. 16:36) vissza
  • dundolka: Hozzon azég örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket amennyit csak lehet,így kívánok bé... (2009.12.23. 11:42) Re: VAGY elégedett vagyok a testemmel, VAGY fogyókúrázok?
  • Tink@ (törölt): Hátén nagyon szívesen eltöltenék vele egy hétvégét mint 2barátnő olyanok lenénk:) NÉZZÉTEK MEG AZ ... (2009.12.02. 00:21) gyűlölet

ez a doboz minekvan?

2009.08.12. 11:36 Jabba Light

A megvetésről

Olvastam egyszer egy diétás blogot, abban pedig egy lesajnáló megjegyzést a többi diétás blogról úgy általában. Hogyaszondja a diétás blogokat általában olyan kiscsajok írják, akik csak 5-6 kilótól akarnak megszabadulni. A megjegyzésnek, nem tudom, mennyire szándékosan, de volt egy határozott megsértődős-beszólós íze, és ettől úgy letisztult bennem a jabba-gondolkodás egyik alapvető bűne.

Ez pedig az, hogy a jabbák sokszor megvetik azokat, akik nem küzdenek olyan mértékű testsúlyproblémákkal, mint ők.

Nem tudom, találkoztatok-e ezzel, de ez ritka idegesítő motívum, és egyébként csak a jabba-állapot bebetonozására jó, a világ nem fog ettől egy kövér embert jobban elfogadni. 

Kedves Jabba! Most pedig nézz magadba, és gondold végig, hogy megveted-e azokat, akik kevésbé kövérek nálad? Ha a válasz igen, akkor ezeken kéne elgondolkodni:

 

 

1. A kövérség NEM érdem, hanem egy elbaszott életforma eredménye.

 

2. Nem kell valakit megvetni, mert van benne önkontroll, és most kisebb bajban van, mint te.

 

3. Ez persze fordítva is igaz, ő se vessen meg tégedaztért, mert nem kapta meg a megfelelő mintákat.

4. De ne sértődj meg azon, hogyha mégis megvet, hiszen azért lássuk be, ennek van létjogosultsága. Inkább dolgozz azon, hogy ne legyen oka a megvetésnek.

5. Ha nem vet meg, az azért van, mert jófej, átlagon felüli empátiával megaáldott lény. ezért ne irigykedj rá, hanem légy hálás.

 

Ha a válasz nem, akkor pedig csak azon, hogy elég őszinte vagy-e magadhoz :)

 

 

9 komment

Címkék: életmód hiszti megvetés jabba


A bejegyzés trackback címe:

https://thinspiracio.blog.hu/api/trackback/id/tr981275313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.12. 11:57:03

Jabba, én úgy érzem, már megint megyünk az önmegvetés irányába, és nem örülök neki. Azt, amit mondasz, hogy a megvetésnek van létjogosultsága a ducikkal szemben, valahol megértem. De hidd már el, hogy ha nem veszed magad emberszámba, akkor sokkal nehezebb lesz bármi.

Képzeld el, hogy a tested és te különálló lények vagytok, de a legjobb barátok. A tested sír, mert nem érzi jól magát. Neked kell rajta segíteni, mert te vagy a banda esze, ő meg még kiskorú, nem ő hozza a döntéseket. De te ehelyett megveted őt, és ütöd egy korbáccsal. Szerinted a legjobb barátod hogy érezné magát, ha megvetnéd? Mennyire lenne kooperatív? Lehetsz egy kiskorúra mérges azért, mert elétetted a csokit, és ő megette? Inkább vedd pártfogásodba, és terelgesd.

Tégy meg valamit a kedvemért. Állj egy egészalakos tükör elé alsógatyában, és nézegesd magad. Keress magadon olyan részeket, amik tetszenek, és összpontosíts ezekre. Esetleg kérd meg a barátnődet, hogy mondja el, hogy mi tetszik neki nagyon rajtad, mit tart izgatónak, stb. Csináld ezt minden nap egy kicsit, amíg el nem tudod fogadni azt, amit látsz. Próbáld megszeretni a képet. Próbáld megkedvelni azt, akivel majd a célotokért küzdötök. Kezeld társként a testedet, ne ellenségként. Egy ellenséggel nem lehet együttműködni.

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.12. 11:59:59

(Ja, és igyekszem elküldeni neked, amit ígértem, csak csütörtök óta még elővenni sem volt időma laptopot...)

Jabba Light 2009.08.12. 12:16:29

Héj Nasha, amit írsz, az nagyon tetszik, és nem érzem, hogy kibékíthetetlen lenne azzal, amit én írok. csak éppen más részére koncentrálunk. Valszeg nem fogalmazok elég egyértelműen, hogy itt nem a kövérségről mint testformáról beszélek, hanem az ahhoz kapcsolódó létformához.

a duciság lehet nagyon vonzó is, ha egészséges személyiséggel párosul. Ellenben egy vékonyabb valaki is lehet visszataszító, ha csak a gusztustalanul magát tömésben és a tévé előtt terpeszkedésben talál örömet :)

nem tartom helyesnek azt, ha ez alapján elítélnek egy embert, viszont automatizmusként most már meg tudom érteni az undort, amit ez kivált. igaz, nem sorolom a legnemesebb érzések közé.

ettől függetlenül valóban szükségem lenne arra, hogy jobban elfogadjam a testem, és ebben maximálisan egyetértek veled :)

szükségem is lesz az ígért anyagra.

egyébként pedig még nem szeretném, ha megsértődnének az érintettek, akik magukra ismernek, inkább egy kicsit gondolkodjanak el, hogy reálisan ők milyen hatásokat váltanak ki a társadalom "mainstream" részéből.

Szerintem ez előrevisz.

nasha · http://banasha.freeblog.hu 2009.08.12. 12:49:08

Ezért is írtam, hogy valahol megértem a ducikkal kapcsolatos ellenérzéseket :) Akik nem látnak bele ebbe az egész folyamatba csak azt látják, hogy xy hízik. Nem érdekli őket szerelmi bánat, lelki betegség, hormonok, ízületi problémák, rossz fogak, magány, ők objektívan csak annyit látnak, hogy xy kövér. Ezért nem is lehet őket túlzottan számonkérni, függetlenül attól, hogy az idiótábbja úgy viselkedik, mint a gyerekek. Csupán neveltség kérdése :)))

Jabba Light 2009.08.12. 13:58:44

"Ezért nem is lehet őket túlzottan számonkérni, függetlenül attól, hogy az idiótábbja úgy viselkedik, mint a gyerekek. Csupán neveltség kérdése :)))"
ez is egy releváns szempont :)

én azon is gondolkozom, hogy a motivációba hogyan lehet egészséges módon beépíteni ezeket a külső visszajelzéseket. amik nem feltétlenül átgondoltak, de mivel ez a mainstream, mégis azt gondolom, hogy igenis figyelembe kell venni. tudni, hogy ez van, nem megsértődni, és hagyni, hogy az egész egy öndestruktív folyamatba csapjon át, haneem inkább úgy feldolgozni ezeket, hogy egészséges, ébresztő hatásukkal az egészség irányába vigyenek.

ez egy erős energiaforrás. olyan, mint egy nagyon durva üzemanyag, amiből kevés is elég, hogy száguldj, viszont ha sokat használsz, felrobban az attó :)

dundolka 2009.08.16. 15:54:45

@nasha: Nasha.) szia , még emlékszem mikor beköszöntél hozzám mennyire nem voltál egyben magaddal.Azonban igaz a testünk fizeti meg minden hibánkat, a fogyás pedig ott kezdődik, megbékélünk magunkal, ez van megmérni megnézni mit hoztunk össze. A következő lépés düh és harag nélkül a testünkre bizni az irányitás, nem ellene vele dolgozni össze. Lehetek én bármennyire kitartó 12-18 hónapig nem tart ki az önuralmam hogy mindig mindent megtagadjak magamtól:)-29,1kg nál vagyok és lemegy a többi is. BELÁTVA ÉS TANULVA A HIBÁIMBÓL.És ez mindenkinek a saját feladata mert senki más nem teheti meg, ha gyógszerel próbálnám a dokira háritanám a felelőséget. Ha egy fogyiguru módszere vezetne rá testálnám a felelősséget. A fogyi tanulás önmagam felefdezése, ha az ember jól csinálja többet nem kell, mert nincs visszahizás hisz az ok lett kezelve és nem az okozat.
Jabba Light :) Szia! Remek a blogod, szeretem ahogy a dolgokról gondolkodsz ! Sok sikert!

Jabba Light 2009.08.17. 15:15:48

Szia Dundolka!

Örülök, hogy tetszik a blogom, főleg, hogy nagyon nagy respekt a 30 kg-s fogyásodárt! te egy hős vagy. egyébként ez is idepasszol valamennyire, a környezeted mennyire tud ebben téged támogatni? megadták valaha azt a visszajelzés-igényt, ami egy ilyen mértékű energia-ráfordításnál megjelent benned?

Nekem mindig az egyik legnagyobb bajom volt, hogy a környezetem nem méri fel a fogyásom jelentőségét, vagy egyszerűen semmi visszajelzést nem adtak, és ez nagyon nem volt összhangban azzal, hogy én magam mennyit foglalkoztam a kérdéssel, mennyi energiát tettem bele. ettől pedig egyedül éreztem magam, nagyon. mostanában kezdem ezt jobban feldolggozni, persze ebben a blog is meg Ti is segítetek :)

Jabba Light 2009.08.17. 15:17:10

egyébként kezdem elfogadni a testemet, pl a szigeten levetett pólóval ugráltam vagy 10 órán keresztül :)

dundolka 2009.08.18. 09:32:35

@Jabba Light: Szia! Ilyen mértékű túlsúlynál az első 10 kilót álltalában nem veszik észre.A páromat kivéve:) 17 éves korom úta vagyunk együtt én akkor is úgy70 kg környékén voltam....... nem piszkafa. Mivel most mozgok is nem csak fogoyk hanem tömöreb is vagyok . A fogyás az orvosom műszere szerint 70 %- ban zsírból történt. Ez pedig remek.Nem várom el hogy bárki ajnározzon, de pl pont tegnap láttam egy régi ismerőst aki úgy 20-25kg-t szedettt fel és elszörnyedtem rajta.Na ne én legyek akin elszörnyednek. Az fordult elő hogy ismerősre kétszer köszöntem rá mert nem akat megismerni))))))))) jó érzés nagyon.A könnyebb mozgás a lekibéke meg mindent megér.Soha nem hittem volna hogy fefogyasztom magam 130kg ra, rémes, de ha most azt látom hogy 100kg körül csalingál a mérleg az nagyon jó érzés.Vettem egy kiló zsirt a fogyim elején, mikor a heti fél kilót keveslem a fogyásban megnézem mekkora, és örömmel konstatálom ennyivel is kissebb vagyok.
Olvastam valahol hogy a siekres ( végleges) fogyik azok ahol a fogyizó magára alakitja a diétákat.Azt is olvastam a fogyizók 97%-a visszaszedi vagy meghaladja a kezdő súlyát.
Mivel a sok fogyi miatt az anyagcsere belassul igy inkább igyekszem egy tanulásnak felfogni az egészet és többet nem fogyizni pár hétig vagy hónapig.A mozgás marad, az mértékletes étkezés marad.Szóval irány a 73kg:9 vagy lejjebb!!
süti beállítások módosítása