HTML

thinspiráció

életmódot váltok. orthorexia, sportorexia, alkorexia, meg minden. inspiráló kontent. hosszú okoskodások az életmódról, az izületekről, meg a hájról úgy általában. mert meg tudom csinálni.

jabbalight twitter/tumblr feed

Friss topikok

  • hidewatch: Megértelek, azt hiszem, de cáfolom amit írtál :) Pizzát enni igenis jó dolog :) (2011.01.13. 15:04) Az imént ettem egy pizzát
  • Jabba Light: köszi nasha!!! <3333 (2011.01.03. 11:14) Az ilyen filmek engem inspirálnak.
  • Jabba Light: bocsánat, de nasha megajándékozott egy szoftverrel, és azóta nem tudok mással foglalkozni :D (2010.03.19. 16:36) vissza
  • dundolka: Hozzon azég örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket amennyit csak lehet,így kívánok bé... (2009.12.23. 11:42) Re: VAGY elégedett vagyok a testemmel, VAGY fogyókúrázok?
  • Tink@ (törölt): Hátén nagyon szívesen eltöltenék vele egy hétvégét mint 2barátnő olyanok lenénk:) NÉZZÉTEK MEG AZ ... (2009.12.02. 00:21) gyűlölet

ez a doboz minekvan?

2009.07.27. 22:06 Jabba Light

Hétfői kaja - 2009. 07. 27.

 

Ma reggel, amikor felébredtem, mozgást terveztem, de nem akartam kocogni, nehogy szarrá menjen a térdem. Így elkezdtem egy enyhe edzésprogit igérő dvd-t, de annyira enyhe volt, hogy csak bemelegítésnek volt jó. Úgyhogy végül fekvőtámaszokat nyomtam, 5X15-öt, a szünetekben meg 1,5 kg-s súlyokkal végeztem gyakorlatokat. Bemelegítéssel együtt összesen 45 percet mozoghattam.

 

A munkahelyemre, meg onnan vissza, mint mindig, bicóval mentem. Ennyi volt ma a mozgás, ezt leszámítva ültem egyhelyben egész nap.

És most először nagyon komolyan jegyzeteltem a kajáimat, ahogy terveztem. Lássuk csak:

Reggeli

40 gramm német burgonyás-rozsos kenyér pirítós formátumban.

50 gramm csontozatlan, sült csirkecomb.

120 gramm friss zöldségből saláta .

1 ek olívaolaj, só, bors.

1,5 dl tejből teseskávé.

 

 

Ebéd:

40 gramm tepsis (olívával sült) krumpli

100 g csontozatlan csirkeszárny- és combhús

200 g friss zöldségből salát.

Nagyon-nagyon éhes lettem már 2 órával az ebéd után. Kiszámoltam hát az addigiakat, és döbbentem egyet.

Idáig: 488 kcal. Fehérje: 47 g, szénhidrát: 47, 5 g zsír: 12, 8 g

Akkor azért voltam ilyen éhes. Így a vacsinál bekeményítettem, nagyjából mindent megettem, ami otthon volt:

40 g csirkehús (comb és szárny)

35 dkg disznóhús

40 g sajtos-csirkés baconös tojásos kalóriabomba. 10 g sajt 10 g sonka 10 g csm 10g tojás

40 g hagymás krumpli

100 g saláta

3 db aszalt füge.

1 doboz ayran

 

Idáig ápdételve: 891 kcal, f: 77,4 g  ch: 74,2 g  zs:28,1 g

így még ijedtemben megettem 60 g sajtot:

222 kcal f: 16,6 g ch: 0,1 g zs: 16,86 g

 

tehát a végeredmény ez lett:

1113 f: 94 g ch: 74,3 g zs: 44,96 g

 

És ezeket kéne megennem a kalkulátor szerint:

energia 1542 kcal fehérje 193g szénhidrát 116g zsír 34g

 

Hát ez nem igazán hasonlít. pedig úgy érzem, rengeteget zabáltam. Tehát tényleg 1 kg csirkemellet kell megenni minden nap? Hmm, ez nagyon durva. Biztos, hogy ez egészséges? Nem fogok tőle meghízni?

Vagy elszámoltam valamit? Vagy szar a mérlegem? Vagy ez egy nagyon hozzávetőleges átalány-érték, amit nyáron nem kell tartani? Vagy ne parázzak? Vagy mi van? Most először érzem a blog indulása óta, hogy akadályok vannak a fogyókúrám előtt.

Azt hiszem, nem hagyhatom ki a dietetikust. Be is ütemezem aug. 10., de. 10:00-es határidővel.

Ti mit szóltok ehhez?

20 komment

Címkék: életmód projekt hiszti zsír fehérje kalória étrend kcal húshúshús szénhitrát


A bejegyzés trackback címe:

https://thinspiracio.blog.hu/api/trackback/id/tr961270460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.07.28. 00:57:03

Szerintem kicsit alulértékelted az értékeket, de nem hinném, hogy olyan nagy baj. Lehet, hogy eretnek gondolat egy fogyis blogon, de nem muszáj kalóriákat, fehérjéket, zsirokat számolgatni. Ha igazi, tápanyagdús ételeket eszel, ekresed a feldolgozott hülyeségeket, junkfoodokat, mozogsz és alszol eleget akkor már nyert ügyed van. Lehet, hogy nem fogsz olyan gyorsan lefogyni, mintha szigoruan betartanál egy étrendet, de nem is ez az életmódváltás lényege. Egyél jó minőségű húst, zöldséget, gyümölcsöt, jó zsírokat (szinte minden zsír jó, ami nem mesterséges és nem "ipari" tartásos állatból származik) és akkor nem lesz baj. Az igazi, tápanyagdús ételek kevesebb kalóriát is tartalmaznak, nehéz bezabálni magadat velük. Junkfoodokkal, chipsekkel, kólával hiphop össze lehet szedni sokezer kalóriát. Savanyú káposztával, paradicsommal és valamilyen hússal igen nehéz. Én pl mostanában azért számolgatom a kalóriákat, hogy biztos legyek abban, hogy sokat eszek...ugyanis nem ártana plusz pár kiló izmot felszednem, hogy súlycsoportot válthassak (meg jobban nézzek ki a strandon:) ). De igazából ezzel se kéne annyit kreténkednem.

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.07.28. 01:02:23

Na, bocs, elirtam.
"ekresed a feldolgozott hülyeségeket," , helyesebben: kerülöd

Egyébként meg kalóriaszámolgatás nélkül is követhetsz diétát. Alacsony szénhidrát, magas fehérje és zsir étrend azért jó, mert a sok zsir és fehérje sokkal jobban telit és igy nem is leszel annyira éhes.

Na meg 1500 kalória szerintem túl kevés, ha minden nap mozogsz. 2000 el is lehet fogyni szerintem 85 kilósan.

Tapasztald ki.

És ne stresszelj rajta..

noemi009 2009.07.28. 09:39:02

Húha, ez tényleg meglepő! Ahogy átfutottam a bejegyzést, egyből azt láttam, hogy mennnnnnyi kajaaaa. Aztán amikor tüzetesebben átvizsgáltam, rájöttem, hogy ezek mind minőségi táplálékok. Nemcsak a kalória, de a fehérjeérték is nagyon jó.

Biztos, hogy jól számoltad? :)

Jabba Light 2009.07.28. 09:43:09

Nekem nagyon szimpi az az elv, hogy ne számolgass, hanem mozogj és egyél friss kajákat.
az is a célom, hogy ne stresszeljek :) de egyelőre még nem megy. Arra gondoltam, hogy számolgatok egy kicsit az elején, csak hogy nagyjából tudjam, mi mennyi.

Viszont hülye kérdés, de azt honnan lehet tudni, hogy egy kaja jó minőségű? te hol szoktál vásárolni?
A konzervkaja mindenképp szar? (pl szardínia, paradicsomkonzerv, amire ráírják, hogy nincs benne mesterséges cucc)
és a mirelit?
frisseség számít?
a tej mindenképp szar (paleo oldalon olvastam)? vagy a friss falusi tej az jó?

nekem sokszor nincs pízem/időm arra, hogy tuti jóminőségű kajákat vegyek, de mondjuk törekszem rá, ez is egy cél, amiért érdemes dolgozni.

Jabba Light 2009.07.28. 10:04:48

@noemi009: hát a számolást lelkiismeretesen végigcsináltam, de mondjuk néha nehéz megállapítani, még a saját készítésű krumpliköret esetében is, hogy mennyi. amivel hiba lehet, az a konyhamérleg, nemtom, hogy pontosan mér-e. de ha pontosan, akkor nem lehet nagy eltérés az eredményeimtől.

Jabba Light 2009.07.28. 10:05:58

@Fusi: ja, a mirelit alatt nem a bolti mirelit panírozott baszokat értem, hanem mondjuk, hogy a boltban veszek csirkecombot, és berakom. erről mit mond a tudomány?

noemi009 2009.07.28. 10:56:45

Számomra a "jó minőségű kaja" azt jelenti, hogy fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű, napraforgó olaj helyett olívaolaj stb.

Jabba Light 2009.07.28. 11:06:15

@noemi009: Ez igaz, de az is, hogy valóban érdemes lenne azt is nézni, hogy milyen körülmények közt készül az alapanyag.

pl egy állatot teletömnek-e vegyianyagokkal, a saját ürülékében nő-e fel 1 nm-en szenvedve, vagy rendes, falusi jó levegőn és legelőn, szimpi istállóban. ezt egyelőre, számomra nehéz megállapítani, de szeretném.

noemi009 2009.07.28. 12:14:41

Igen, Mariska néni tyúkjából szívesebben ennék, mint a hipermarketesek "magyar termék" feliratú fagyasztott csirkéiből. Nemhiába más a színe a bolti, illetve a falusi tojásnak sem. Ezek amiket mi látunk, aztán ki tudja még mik vannak. Néha nem is akarok ebbe belegondolni.
Szerencsére élnek még rokonaim idilli falusi környezetben (Erdély), ahol meg tudom tapasztalni azt, hogy milyen igazi táplálékot enni.

De sajnos ahol már a termőföld szennyezve van az iparosodás következtében, egyre nehezebb teljes értékű, vitamindús gyümölcsöt, zöldséget enni, egészséges húst fogyasztani. Néha látok egy egy képkockát a híradóban a csirketenyészetekről és elborzadok.
Ha lenne lehetőségem én biztos tartanék az udvaron 5-6 csirkét, tyúkot. De dolgozom a problémán :)

Jabba Light 2009.07.28. 13:26:29

mondjuk egy dolognak örülök, hogy nem nekem kell kitekerni a szerencsétlen csirekke nyakát. akkor biztos nem menne a napi 1 kiló. :) viszont jó lenne minden nap a biohentesnél vásárolni :)

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.07.28. 13:32:37

@Jabba Light: tökjók a kérdéseid, tényleg. Nehéz jó minőségű és olcsó dolgokat találni itthon. Zöldségeket, gyümölcsöket általában piacon szoktam venni, közel lakok egyhez. Öreg nénik általában saját gyümölcseiket, zöldségeiket árulják, amikhez gyakran semmi permetrszert nem használnak és én úgy hiszem, hogy ezek jobbak, mint mondjuk a tescoban. Húsnál már nehezebb jót találni. Azt is lehet, de az már lényegesen drágább. USA-ban, főleg paleo körökben nagyon divatos a füvön legeltett (grass fed, de most már nem lehet angolt használni, mert az NEM MENŐ :D) marha, ami biztosan nagyon fasza lehet. Én csak arra figyelek, hogy ne mindig ugyanazt egyem, hanem variáljam az állatokat, ugyanis általában más-más szarokkal mérgezik őket, igy vmennyire jobb a helyzet. Na meg nem olyan uncsi. Csirkéből az intersparban lehet kapni "tanyasi csirkét", ami nyilván nem az igazi tanyasi csirke, de bizok benne, hogy azért kapirgált néha:). Tojásból általában az omega3 al cuccozottat választom. Néha eszek struccot is, egy rokonom tartja őket, asszem az auchannak adja el őket:).

Tejet ha bírod, akkor nem hinném, hogy olyan gáz. Ahogy mondod, az igazi falusi tej sokkal jobb, mint a bolti pasztörözött, homogénezett, lowfat tej. Tehát falusi tej igazi, minőségi étel, bolti meg csak egy termék.

Szoktam halkonzerveket venni, annak ellenére, hogy nyilván jobb lenne egy frissen fogott, de azért szerintem egy olyan halkonzerv, aminek az összetevői között nincs sok szemét, az jó kompromisszum.

Én legalábbis így látom ezeket a dolgokat, nekem ez igy szimpatikus és bevált. Olyan nagyot nem tévedhetek.

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.07.28. 13:43:42

Michael Pollan nagymenőnek számít az USA-ba, ő rakta össze ezt a 12 szabályt, ami szerintem elég jó

chowhound.chow.com/topics/485526

Jabba Light 2009.07.28. 13:48:47

én a Fény utcaira szoktam járni. ott nem tudsz valami jó hentest?
Az Öreg néni-módszert kipróbálom. :D

Fusi · http://fusi.inda.hu 2009.07.28. 14:11:39

@Jabba Light: nem, nem ismerem. De ha találsz jó hentes valahol, akkor szólj nekem is...

Jabba Light 2009.07.28. 14:39:19

ja, nagyon fasza a szabálykönyv :)
köszi.

Jabba Light 2009.07.28. 14:40:15

és szólok, de te is, ha bármilyen más jókajás helyeket ismersz! meg mindenki!

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.07.29. 01:18:30

@Jabba Light: Szerintem ne parázz! A mérleg biztosan nem analítikai pontossággal mér, de nincs is szükség rá. Ahhoz viszont mindenképpen segítség, hogy az elfogyasztott tápanyagok mennyiségével tisztába kerülj.

Én megpróbálnám feltérképezni az általam leginkább fogyasztott kaják tápanyag és kalóriaértékét adagra belőni, mert így sokkal egyszerűbb lesz megjegyezni és később már nem kell annyit méricskélni és számolni sem. Pl. kiszámolnám egy közepes csirkecomb tápértékét figyelembe véve az elkészítés módját is. Ezt rögzíteném a saját táblázatomban. Ugyanezt megtenném a salátával és a tepsis burgonyával is, és naponta bővíteném, amikor újabb kaja kerül az étlapra.

A készen kapható ételek annál jobbak, minél kevésbé feldolgozottak és minél természetesebb módon állították elő. A legjobb a bio- (ez elég drága is, ezért tuti nem eszik belőle sokat az ember). A Mammut I. 1. emeletén van egy hatalmas biobolt, rendszeres akciókkal - én szoktam itt vásárolni. A Csörsz u.18 (volt MOM Művház) udvarán pedig biopiac van szombat délelőttönként.

Az üzletben kapható kaják esetén pedig legjobb barátunk a címke. Szerencsére kötelező feltüntetni az összetételt, így ha túl sok az ismeretlen E-szám, akkor az a kaja már gyanús, én nem szoktam megvenni. A magukra valamit adó gyártók pedig tápanyagösszetételt is meg szoktak adni ált. 100 g-ra vonatkoztatva. Ez is sokat segít a tápanyagbevitel feltérképezésében, csak át kell írnod a saját táblázatodba az adagodra átszámolva.

Jabba Light 2009.07.29. 11:06:25

@Stella: Köszönöm a módszert! ez segít. Te milyen tábláázatból tájékozódsz? van valami könyved, vagy a neten? Én nehezen bódogulok ezekkel a jelenlegi táblázatokkal.

Stella · http://fogyokura-tipp.blog.hu/ 2009.07.29. 23:09:52

@Jabba Light: Hmmm, bevallom én nem szoktam számolni, mert azt a módszert követem hogy egészséges táplálkozás + mozgás. Nekem bevált, stabilan tartom a súlyom, jó a kondícióm.

Van egy saját excel táblázatom egyébként, amit Dr. Bíró György-Dr. Lindner Károly Tápanyagtáblázatok c. könyve alapján állítottam össze. Azonban az tény, hogy bármivel számol is az ember, nagyon macerás az egész!

Melyik táblázatot használod? Megnézném, mert kíváncsi vagyok rá, hátha lehetne egyszerűsíteni valahogy.
süti beállítások módosítása